A S A H I

manuele praktijk

De Dorn-methode

Deze methode, ontwikkeld door Dieter Dorn, is in Duitsland al jarenlang een wijdverbreide, bewezen behandelwijze en wordt gebruikt bij ziektes die, direct of indirect, samenhangen met de wervelkolom. De Dorn-methode is vrij van ongewenste bijwerkingen, ongevaarlijk maar zeer werkzaam.

De basis van Dorn-methode is altijd de correctie van het beenlengteverschil. Bijna iedereen heeft een beenlengteverschil; we hebben wel even lange benen, maar het been dat langer lijkt heeft ruimte in het heupgewricht. Het lange been moet dus korter gemaakt worden. Door de Dorn-methode kan iedereen zijn benen op gelijke lengte houden. Uitzondering voor deze methode is echter het beenlengteverschil als gevolg van een operatie of geboorteprobleem. De benen zijn steunpilaren van ons bekken: als deze pilaren ongelijk zijn, staat ook het bekken scheef met als gevolg bekkenscheefstand!

Dit veelvoorkomende probleem moet verholpen worden, omdat het voor veel problemen gaat zorgen. Het leidt tot heiligbeenverschuivingen en veel chronische problemen  zoals:
. krommingen in de wervelkolomwerveltherapie (Custom)
. lage rugklachten
. heupklachten
. kniepijn
. voetproblemen
. verzakkingen
. darm en balansproblemen
. nekklachten

Vaak krijgt met te horen: je been is te kort, doe maar een verhoging onder je schoen. Dit stabiliseert echter de bekkenscheefstand, die later tot enorme heup en lage rugklachten kan leiden. De wervel- en gewrichtsbehandeling volgens Dorn is een zachte wervel- en gewrichtsbehandeling. Met de duimen zet de Dorn-therapeut op een voorzichtige manier de wervels op hun plek terug: dit kan soms even pijnlijk zijn maar er wordt niet voorbij de pijngrens gegaan.

Deze Therapie wordt niet vergoed door de zorgverzekeraars.